Los Angeles

9 augustus 2016 - Purmerend, Nederland

De laatste halte: Los Angeles. We zijn hier drie dagen, maar eigenlijk is de laatste dag al een reisdag. Zondag kwamen we aan op de campground, drie kwartier verwijderd van LA midden in een Alpen-achtig berggebied (compleet met skimogelijkheden). Super rustig en via een mooie bergweg te bereiken, maar wel een beetje afgelegen. En we moesten een code hebben om een slagboom te openen. Te verkrijgen bij een organisatie die we moesten bellen (en die natuurlijk niet open was op zondag …)

In LA zijn we maandag naar het Universal Studios Theme Park geweest. Daar hebben we verschillende attracties bezocht, zoals Transformers, The Mummy, Harry Snotter en Jurassic Park en we hebben een tour naar de studio’s gedaan. Hele mooie animaties&effecten, gecombineerd met perfect getimede bewegingen van de stoelen. Genoeg voor Ard en Marian om ze na een attractie al misselijk te maken :-|

Dinsdag een rustdag, waarin we de camper schoonmaken en de boel inpakken, en nog wat van LA willen bekijken. Maar wat? Want LA is enorm groot! Ter vergelijking: hier wonen 14 miljoen mensen, op een oppervlakte van 100 x 50 km. Vergelijkbaar met alle noordelijke provincies van Nederland bij elkaar, ongeveer. En overal is het altijd druk op de talloze snelwegen die de stad doorkruizen. Dus je rijdt niet zomaar even van het een naar het andere punt.

Long Beach was zeker leuk om te bezoeken, maar de Hollywood Walk of Fame viel wat tegen.

Aan het einde van de dag was het zoeken naar een slaapplaats. We wilden vanwege de afstand niet weer helemaal de berg op naar de camping. Overnachten op willekeurig gebied mag niet, maar bij sommige Walmarts mag het wel. Helaas niet in LA, dus na een tijdje lang zoeken besloten we de campers in te leveren en nog een nacht in een hotel bij het vliegveld te boeken. Lekker relaxed voor de dag erop.

Terug naar Nederland. Een mooie reis achter de rug met veel herinneringen maar ook wel met een behoefte om weer. Maar ook wel een beetje fijn om weer terug te gaan hoor!

Zie hier de foto's van LA!

1. Bert en Lilian:
    10 augustus 2016
    Fantastische reis hebben jullie gemaakt. Die haai kennen we nog van Jaws....Goede reis terug naar Dushi!!
    Groeten,

Lilian en Bert
  2. Sonja en fred:
    10 augustus 2016
    Geweldige reis en tot snel in purmerend en fryslan
  3. Mini:
    10 augustus 2016
    Wat een geweldige reis was dat!!
    Ik heb toch ook een beetje meegereisd zo.
    Goede reis terug en tot gauw.
  4. Brigitte:
    10 augustus 2016
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. Mooie herinneringen waar jullie nog lang over kunnen na praten.
    Bedankt voor de leuke verhalen en de mooie foto's.
    Geniet nog van de laatste dag en een goede reis terug.
  5. Agnes en Ge':
    10 augustus 2016
    we vinden, dat jullie een mooie en interessante reis hebben gemaakt
    bijzonder
    ik zie, dat je kleindochter belangstelling heeft voor mineralen
    de reacties vind ik ook heel mooi
    Hartelijke Groeten
    Agnes en Ge'
  6. Manuela:
    10 augustus 2016
    Ontzettend genoten van jullie reisverhalen, zal ze missen!!
    Deze prachtige ervaring pakt niemand jullie meer af!!
    Goede reis terug naar Nederland.
    Groetjes
    Jan, Manuela en Marit