Grand Canyon

4 augustus 2016 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Een wisselvallig dagje in de Grand Canyon. Grand is een understatement. Werkelijk niet te beschrijven hoe groot die canyon is. Natuurlijk kun je zeggen dat ie een kilometer of 250 lang is, maar als je er voor staat heb je werkelijk geen idee van waar je de omvang mee moet vergelijken om een gevoel te krijgen van de grootte. Je kunt niet inschatten hoe diep en breed de canyon is. En dan te bedenken dat dit allemaal door water uitgesleten is…

We staan op de Mather Campground in Grand Canyon Village in het Grand Canyon National Park. Een typische National Park campground, met weinig voorzieningen maar met veel ruimte, rust en natuur. Pikzwart ’s nachts en nog meer sterren gezien dan in Page. Tussen de wolken door, dat wel. Dat pikzwarte heeft helaas ook een keerzijde gehad trouwens. ’s Nachts wilde Wouter Marian even naar haar camper brengen omdat we gegeten hadden in de camper van Wouter. Het was zo donker dat lopen zonder zaklamp geen optie was, maar Wouter zag ook niet dat zijn zonnescherm nog uit stond. Die is afgebroken tijdens het rijden…

Gisteren op verschillende plekken de canyon bekeken, en ook een stuk gewandeld langs de ‘Rim’ zoals dat hier heet. De canyon dus :-). Indrukwekkende beelden dus. Behoorlijk druk trouwens in het park. Gelukkig goede shuttle bussen die je overal naartoe brengen, maar er staan in de middag wel rijen voor de bus. Dan krijgt een reiziger met rolstoel wel voorrang. Met veel aandacht en super relaxed doen die chauffeurs dat. Kunnen ze in Nederland nog wat van leren :-)

Vandaag door naar Prescott. Dat is weer een stukje naar het westen. De terugreis begint zich (helaas) echt aan te dienen. En hoewel UNO de fineerlaag van de campertafels flink op de proef stelt, merken we dat onze (aankomende) pubers ook wel momenten hebben dat ze zich ‘vervelen’ of vooral hun eigen dingen weer op willen pakken. Nog even volhouden dames en heren; in Los Angeles komt er weer een pretpark aan! En hopelijk kan Isabelle in Prescott wat klimmen of boulderen, want we beginnen haar vingerafdrukken weer te zien, en dat is een teken dat ze heel lang niet geklommen heeft.

Zie ook de foto's van de Grand Canyon.