Prescott - Point of Rocks

6 augustus 2016 - Blythe, California, Verenigde Staten

Een rustig en weer wisselvallig dagje; dit keer in Prescott. We zijn dik op de terugweg naar LA en inmiddels bekijken we al meer wat er nog voor de terugreis geregeld met worden. Nog een paar haltes en dan is de reis ten einde.

Prescott ligt in Arizona en we staan weer in een nationaal park(je). Een hele ruime campground, en misschien wel de rustigste tot nu toe! Meertjes in de omgeving, en ook klimmogelijkheden. We zijn gisteren naar Lake Watson geweest, dat in een keiig gebied ligt. Heel gek eigenlijk, want het gele gebied is ‘normaal’ heuvelachtig en bergachtig. maar Lake Watson ligt in als uitzondering in dit landschap in met dus die keien. Op de foto’s zie je wel wat we bedoelen.

Isabelle heeft daar wat geklommen, en ook de rest heeft geprobeerd de keien te bedwingen. Graniet, dus heel hard en scherp, maar we lieten ons niet kisten. Daarna even Prescott in geweest. Een leuk stadje met een typisch Amerikaanse straatbeeld qua winkeltjes, cafe’s en restaurants.

’s Avonds uit eten geweest in verband met Ard’s verjaardag (dank voor de felicitaties) en na een eerste verkenning bij een Amerikaans restaurant met toch best goede referenties besloten we toch maar even door te rijden naar een restaurant waar we in de middag al langsliepen. En wat een succes was dat! Prachtige ambiance (beetje oud-Iers), vriendelijke bediening en geweldig eten. En dat voor $30 per persoon! We begrepen er eigenlijk niets van, want Amerika is qua boodschappen doen best duur dus hoe dit nu zo weinig kon kosten?

Vandaag rijden we door naar Blythe, wat net weer in Californië ligt. Daar slapen we 1 nachtje en dan rijden we door naar onze laatste stop: Los Angeles waar we drie nachten verblijven. Woensdag reizen we weer terug naar Nederland, via Minneapolis.

Zie ook de foto's van Prescott - Point of Rocks!

1. Sonja en fred:
    9 augustus 2016
    Hoi allemaal zit er bijna op een hele goeie terugreis en tot snel gr van ons