Page - Lake Powell

1 augustus 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Weer een stukje verder. Heel langzaam dringt het tot ons door dat de reis nog maar een dag of tien zal duren. We zijn inmiddels aangeland in Page, Arizona, bij Lake Powell. Weer warm (36 graden) en weer een ander landschap. De foto’s laten een en ander zien. In Page begint ook de Colorado River.

Het hele gebied is reservaat van de Navajo indianen. Die weten er wel raad mee want elk stukje grond waar iets te doen is, wordt geëxploiteerd. Zo kun je foto’s maken in de beroemde Antilope Canyon, in kleine groepjes a minstens $ 85 per persoon (laagste tarief) voor ongeveer anderhalf uur.

De avonden zijn zwoel en ’s nachts in een airco toch wel fijn. Overdag vooral rustig aan gedaan en gezwommen in het zwembad op de campground. Weer drinkwater gekocht bij de Wallmart (0,27 per gallon, dus daar kan Spa nog een puntje aan zuigen) en in de middag een paar dingen bekeken, waaronder de Horseshoe Bend (een mooie curve in de Colorado River) die je van duizelingwekkende hoogte kunt bekijken. Op de foto’s zie je de hoogte niet direct, maar de witte stipjes in de rivier zijn boten….

Ook zijn we naar een uitzichtpunt bij Lake Powell geweest. De uitzichten hier zijn schitterend. We realiseren ons inmiddels wel dat Nederland behoorlijk volgebouwd, georganiseerd en een beetje arm (in variatie) is. Hier is elke 50 km weer een ander landschap, zoals we eerder schreven. En elk landschap heeft z’n eigen mooie dingen. En elk landschap is enorm uitgestrekt: je kunt tientallen kilometers ver kijken, zonder een stad of andere bebouwing tegen te komen!

Morgen vertrekken we naar de Grand Canyon. Misschien regen? We zien het wel. De temperatuur is goed en er worden dagelijks liters water met ijsklontjes gedronken. In deze temperaturen erg lekker!

Zie hier foto's van Page en Lake Powell.