Dagje San Fransisco

20 juli 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Gisteren een dagje in downtown SF gehad. Vanuit het hotel liepen we door China Town heen, naar de baai (Fisherman’s Wharf). Druk centrum, en een leuke boulevard langs verschillende pieren. Helaas was een bezoek aan Alcatraz niet mogelijk, omdat het voor de rest van de maand is volgeboekt! Maar we hebben flink gewandeld (23 km) en daarmee veel van het centrum van SF ervaren, en dat was erg leuk. Wandelend beleef je de stad veel beter, merken we! En mooi weer helpt daar natuurlijk ook bij :-)

We moeten nog wel wennen aan het tijdsverschil. De meesten van ons zijn om 3 uur ’s nachts wakker. Sommigen dommelen nog even in; anderen gaan dan maar de straat op om ‘SF-by-night’ te ervaren. De eerste indruk is erg positief in ieder geval: gevarieerde stad en vriendelijke mensen. Wel prijzig, maar dat is typisch voor de combinatie van ‘downtown en tourism’ natuurlijk.

Vandaag halen we de campers op en vertrekken we naar Anthony Chabot Regional Park, een park naast SF. Daar blijven we twee nachten, voordat we de sprong naar Yosemite National Park maken.

Kijk ook naar de nieuwe foto's!!!!